Drukuj

 

 

Wszystkie aktualne informacje,



zdjęcia i filmy znajdziecie




Państwo na profilu




społecznościowym przedszkola:


 


https://www.facebook.com/Przedszkole-Samorz%C4%85dowe-nr-50-w-Bia%C5%82ymstoku-414242905432346/

 

 

 

Grudzień w grupie Tygrysków

 

Tydzień 1: Jedzie do nas Mikołaj

Tydzień 2: Zima, zima, zima

Tydzień 3: Boże Narodzenie

Tydzień 4: Mam wiadomość

 

  • zdobywanie wiedzy związanej z postacią Mikołaja i miejscem jego zamieszkania; poszerzanie słownictwa związanego z tematyką zajęć

  • rozpoznawanie i nazywanie wartości czynienia dobra ludziom potrzebującym wsparcia lub pomocy; odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

  • nadawanie znaczenia emocjonalnego i nazywanie go podczas obdarowywania innych

  • przypomnienie nazw i wyglądu wybranych ptaków; zwrócenie uwagi dzieci na konieczność dokarmiania zwierząt zimą; poznanie zasad towarzyszących dokarmianiu ptaków

  • porównywanie liczby elementów w zbiorze poprzez łączenie w pary

  • poznanie pojęć związanych z typowymi dla zimy zjawiskami atmosferycznymi: zamieć, zawieja, burza śnieżna, śnieg, grad; rozpoznawanie symboli zimy

  • budowanie poczucia przynależności do rodziny

  • wypowiadanie się na określony temat, korzystając z własnych doświadczeń

  • opowiadanie oparte na ilustracji; uważne słuchanie czytanego tekstu

  • wyjaśnienie pojęć: szopka, jasełka

  • poznanie sposobów komunikowania się z innymi osobami; poszerzanie słownictwa
    terminy związane z pocztą

  • kształcenie słuchu fonematycznego poprzez wybrzmiewanie głosek w nagłosie

  • zapoznanie z pocztą – miejscem użyteczności publicznej oraz jej pracownikami

  • posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi podczas wizyty na poczcie

  • rozwijanie wyobraźni muzycznej, słuchanie muzyki, odtwarzanie i tworzenie muzyki

 


Listopad 2018




Tydzień 1: Mieszkam w Polsce

 

Tydzień 2: Czyste powietrze wokół nas

 

Tydzień 3: Świat wokół mnie – bliżej i dalej

 

Tydzień 4: Przytul misia

 

 

 

  • Posługuje się swoim imieniem i nazwiskiem, wie, że jest Polakiem; wymienia symbole narodowe i wie, że należy je szanować

  • Rozróżnia i nazywa figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt)

  • Wie, iż należy dbać o zdrowie swoje i swoich bliskich

  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi

  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie

  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory

  • Porównuje wielkości przedmiotów – szacuje

  • Ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej; rozwiązuje zagadki

  • Posługuje się pojęciami przyrodniczymi: kosmos, gwiazda, planeta, Układ Słoneczny

  • Rozwija sprawność manualną podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych

  • Próbuje samodzielnie odczytywać instrukcje obrazkowe

  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności

  • Samodzielnie porządkuje miejsce pracy i zabawy

  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi

  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną

  • Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów

  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: o, a, m, u, l, d, e, b, p, g, i

  • Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych

  • Sprawnie posługuje się określeniami: obok, za, przed, z prawej strony, z lewej strony

  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach, próbuje odczytywać krótkie wyrazy

  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6

  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania

  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek

  • Doskonali sprawność manualną podczas wycinania, sklejania, lepienia z plasteliny

  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji, stara się radzić sobie z negatywnymi emocjami.

 

 




Wrzesień 2018




Tydzień I CZEŚĆ, TO JA!

  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej i ruchowej;

  • przybliżanie dzieciom form zachowań społecznych oraz zwrotów grzecznościowych poprzez literaturę;

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia poprzez segregowanie przedmiotów według podanej cechy – tworzenie zbiorów;

  • poszerzanie słownictwa dzieci o wyrazy: hobby, kolekcja, kolekcjoner, pasjonat;

  • kształcenie umiejętności współdecydowania o sposobie wykonania czynności;

 

Tydzień II HOP! DO PRZEDSZKOLA! JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

  • budowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej;

  • zapoznanie dzieci z procedurą przeciwpożarową i podkreślenie wagi jej znajomości;

  • przestrzeganie umów zawartych w kontrakcie grupowym;

 

Tydzień III MÓJ DOM

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, na górze, na dole, za, przed, z lewej,
    z prawej;

  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności logicznego myślenia poprzez korzystanie z instrukcji obrazkowej;

  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i uświadamianie konieczności okazywania pozytywnych uczuć jej członkom; wprowadzenie w świat wartości;

  • wzmacnianie więzów w rodzinie poprzez włączanie dzieci w wykonywanie obowiązków domowych;

 

Tydzień IV MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

  • poznawanie zasad ruchu drogowego, dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach;

  • rozumienie znaczenia sygnalizacji świetlnej i zachowania się pieszych
    w powiązaniu z jej kolorami; wyjaśnienie znaczenia wybranych znaków drogowych;

  • tworzenie okazji do rozpoznawania odgłosów wydawanych przez różne pojazdy na drodze;

  • zapoznanie z pracą policjanta.