Drukuj

 

 

Wszystkie aktualne informacje,



zdjęcia i filmy znajdziecie



Państwo na profilu



społecznościowym przedszkola:


https://www.facebook.com/Przedszkole-Samorz%C4%85dowe-nr-50-w-Bia%C5%82ymstoku-414242905432346/

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze w grupie III „Gumisie”

 


Listopad

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Domy i domki 05-09.11.2018

 

Dziecko:

 

zna znak graficzny litery d, D

 

• rozpoznaje małą i wielką literę d, D

 

• wykonuje literę sensoryczną

 

• tworzy instrumentację tekstu literackiego z użyciem instrumentów perkusyjnych

 

• wie, czym jest projekt architektoniczny i go wykonuje

 

• współpracuje w zespole

 

• stosuje określenia: pierwszy z prawej/ lewej strony, pierwszy, licząc od lewej/prawej strony

 

 

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Z naszej przeszłości 12-16.11.2018

 

Dziecko:

 

zna nazwy miast Polski: Kraków, Warszawa, Gdańsk, poznaje zabytki miast Polski, składa obrazek z części, rozpoznaje i nazywa omówione litery

 

• opisuje herb Warszawy, wykleja herb kulkami z bibuły

 

• obserwuje przyrodę i wymienia cechy charakterystyczne dla jesieni

 

•zna pojęcie hymnu narodowego, śpiewa zwrotki i refren hymnu Polski

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Czyste powietrze 19-23.11.2018

 

 

 

Dziecko:

 

nazywa różne źródła dymów i przyczyny ich powstawania podczas obserwowania otoczenia (kominy, spaliny samochodowe..) rozumie szkodliwe działanie dymu dla zdrowia i przyrody

 

• śpiewa I zwrotkę piosenki „Dinek”, gra na trójkącie proste tematy rytmiczne,          

 

• rozumie potrzebę układania jadłospisów, potrafi wybrać produkty o dużej wartości odżywczej, nazywa potrawy i czyta globalnie nazwy

 

•porusza się krokiem poloneza po obwodzie koł,. rozróżnia metrum 2 i 3 dzielne.

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: Ale kino 26-30.11.2018

 

Dziecko:

 

• zna znak graficzny litery e, E, rozpoznaje małą i wielką literę e, E, dokonuje analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów

 

• układa modele wyrazów z kartoników, wyszukuje i zaznacza w tekście literę e, E

 

• czyta proste wyrazy

 

• odczytuje cyfrę 4, podejmuje próby pisania cyfry 4, stosuje liczbę 4 w aspektach kardynalnym i porządkowym

 

• wskazuje zbiory czteroelementowe

 

 

 



Październik

 

 

Tydzień I

Tydzień II

Temat: Już jesień

Temat: Dary jesieni.

- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych

- nauka piosenki „Jesienny pociąg”; zabawy przy piosence

- wprowadzenie i nauka pisowni litery „a, A”

- doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych

- rozwijanie sprawności ruchowej podczas wykonywania ćwiczeń porannych oraz gimnastycznych

- rozpoznawanie darów jesieni, struktury drzew, ich liści oraz owoców

- wprowadzenie liczby 1 i jej zapisu cyfrowego

- sylabizacja wyrazów oraz ich głoskowanie

-rozwijanie myślenia twórczego

- doskonalenie ekspresji twórczej

- aktywne uczestnictwo w zabawach partneralnych

- doskonalenie samodzielności

- wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie

- rozpoznawanie owoców z sadu i warzyw z ogrodu

-rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń grafomotorycznych

- wprowadzenie i nauka pisowni litery „u, U”

- rozwijanie mowy i myślenia

- dzielenie wyrazów na sylaby, wyodrębnianie głosek w słowach o prostej budowie fonetycznej

- rozwijanie sprawności ruchowej

- wyróżnianie i tworzenie zbiorów według podanego warunku; porównywanie liczebności zbiorów

- rozwijanie zaangażowania w zdobywaniu nowych doświadczeń

- przestrzeganie norm i zasad przyjętych w grupie

Tydzień III

Tydzień IV

Temat: Zabawy z tatą.

Temat: Mama i ja.

- wprowadzenie i nauka pisowni litery „t, T”

- czytanie globalne wyrazów

- doskonalenie sylabizacji i głoskowania wyrazów

- kształtowanie aktywności fizycznej

- nauka prostego tańca grupowego

- rozróżnianie zbiorów oraz wskazywanie ich części wspólnej

- doskonalenie spostrzegawczości

- rozwijanie aktywności twórczej poprzez różne formy plastyczne

- wprowadzenie liczby 2 i jej zapisu cyfrowego

- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych, tanecznych, dydaktycznych, itp.

- utrwalenie figury geometrycznej: trójkąt

- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w przedszkolu oraz na placu zabaw

- utrwalenie kształtu i pisowni poznanych liter

- wprowadzenie i nauka pisowni litery „m, M”

- kształtowanie umiejętności opisu i opowiadania

- wypowiadanie się w różnych technikach plastycznych

- rozwijanie aktywnego uczestnictwa w zajęciach ruchowych

- utrwalenie stron: prawa, lewa

- doskonalenie umiejętności skupienia uwagi na danej czynności

- układanie wyrazów z poznanych liter

- kształtowanie umiejętności wykorzystanie muzyki w ekspresji twórczej oraz ruchowej

- aktywne obserwacje pogodowe; poznanie pracy pogodynki

- doskonalenie analizy i syntezy głoskowej i sylabowej

- wyrażanie ekspresji muzycznej poprzez gry na instrumentach

 

 

 

 Wrzesień

 

TEMAT TYGODNIA: Moje przedszkole

Dziecko:

wspólnie śpiewa piosenkę „Trampolina”

• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

• orientuje się w schemacie własnego ciała

• używa pojęć: za mną, przede mną, z lewej strony, z prawej strony, ustala liczebność zbioru, przelicza elementy

 

TEMAT TYGODNIA: Pamiątki z wakacji

Dziecko:

• naśladuje odgłosy różnych środków lokomocji

• wygłasza z pamięci krótki tekst

• zna pojęcia: bliżej dalej, niżej wyżej

• uczestniczy w rozmowie na temat miejsc wakacyjnego wypoczynku

• dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów

 

TEMAT TYGODNIA: Światło czerwone, światło zielone

Dziecko:

• zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach

• wie, jak należy zachować się w środkach transportu publicznego

• współtworzy kącik: Bezpieczny przedszkolak

• słucha tekstu literackiego i wypowiada się na jego temat

• odgrywa rolę w zabawie parateatralnej

• używa pojęcia koło

• wykazuje płynność i dokładność ruchu rąk w trakcie ćwiczeń grafomotorycznych

• przelicza w zakresie własnych możliwości

 

TEMAT TYGODNIA: To ja

Dziecko:

• wskazuje na ilustracji rysunki, które w swojej nazwie mają głoskę o

• rozpoznaje literę O, o

• wykonuje literę sensoryczną

• posługuje się pojęciami cięższy, lżejszy

• potrafi wykorzystać materiał przyrodniczy do pracy plastycznej

• wyraża emocje poprzez dobór koloru